Relatiemarketing aan de hand van Cruijff

jul 9, 2021 | 14 de musical, musical

Eigenlijk is een bezoek aan AFAS in Leusden al een evenement op zich. Het gloednieuwe kantoor van AFAS Software straalt beleving en events uit. Vanuit het AFAS Clubhuis, zoals het kantoor genoemd wordt, loop je via een enorm restaurant het AFAS Theater in. En daar, in een theater dat zijn gelijke niet kent, gaat op 25 september 14 de musical in wereldpremière. Een musical over het Nederlandse icoon Johan Cruijff. De ideale kapstok voor relatiemarketing en teambuilding.

Het zal voor veel bedrijven en organisaties de uitdaging zijn na Covid-19: hoe brengen we zo snel mogelijk onze relaties en zeker ook onze medewerkers weer bij elkaar? 14 de musical is in meerdere opzichten de oplossing op een presenteerblaadje. Rondom Johan Cruijff kan iedere event organisator een prachtige communicatietraject bouwen met als hoogtepunt het bijwonen van de musical. Laagdrempelig, effectief en oogstrelend. 

Dat oogstrelende zit niet alleen in het bezoek aan het AFAS Theater zelf, maar de musical neemt je mee in de levensreis van het icoon van Nederland. ‘We kunnen 200 tot 300 zakelijke gasten per voorstelling een compleet arrangement aanbieden. Eigen chefs, borrel, rondleiding en een bezoek aan de musical over Johan Cruijff is door de diversiteit aan auditorium rondom ons duurzame en innovatieve theater goed te combineren met een inhoudelijke zakelijke bijeenkomst’, aldus een trotse Herman Zondag, directeur customer experience bij AFAS. 

 

Ideale kapstok voor communicatie

De aanknopingspunten van het levensverhaal van Johan Cruijff, in combinatie met zijn uitspraken van weleer, zijn de ultieme kapstok voor vrijwel ieder denkbaar communicatietraject. En dus lijkt een bezoek aan de musical met een zakelijke insteek een win-win. Theaterproducent Wolter Lommerde is ook vanuit een cultureel en artistiek oogpunt dolenthousiast over de musical. ‘Het was een soort gat in de musical- markt. Een ode aan Johan Cruijff, het grootste sporticoon van ons land, is daarmee ook een typisch Nederlands verhaal. Talent, beton, nuchter, gewoon, eigenwijs, zelfbewust en alleen ben je niks, als team ben je al- les. De musical vertelt het levensverhaal van een Nederlands icoon en daarmee misschien wel het verhaal van Nederland en de Nederlander.’

Zondag en Lommerde benadrukken dat de musical daarmee eigenlijk de geschiedenis van Nederland vertelt. De intuïtieve intelligentie van de voetballer die in veel zaken binnen de voetbalwereld een voorvechter was, is meer dan een avond genieten. ‘De musical is gebaseerd op zijn levensverhaal met daar tussendoor de bekende sportmomenten. Maar we besteden juist aandacht aan zijn voorvechtersrol. Denk daarbij aan zijn schoonvader Cor Koster die als zaakwaarnemer baanbrekend was en het feit dat Cruijff altijd vanuit het team dacht en handelde. Ook de ongekende belangrijke rol van zijn vrouw Danny, het stijlicoon dat hij was en de sigaret die hij later inruilde voor de lolly zie je terug in de musical.’

Dit artikel werd op 29 juni 2021 gepubliceerd op Eventbranche.nl.