Over de oprichters

Tom de Ket 

Creative producer

Acteur, schrijver en regisseur Tom de Ket is na het afronden van de Amsterdamse Toneelschool actief op het gebied van radio, televisie en theater. Vanaf 1996 werd hij bekend als helft van het snedige cabaretduo Van Houts en De Ket. Ook maakte hij voor de VARA het satirische consumentenprogramma Kanniewaarzijn.

In 2011 richt hij samen met George van Houts en theaterproducent Inge Bos De Verleiders op. Vanaf 2012 brengen de Verleiders theaterstukken over de zakelijke moraal en financiële hygiëne. De Vastgoedfraude, Door de Bank Genomen en Slikken en Stikken waren ongekende theaterhits en geselecteerd voor het Theaterfestival. Op 29 oktober 2020 gaat de nieuwe voorstelling van De Verleiders, Pandepaniek, in première in het DeLaMar Theater in Amsterdam.

Tom is gastdocent bij de Toneelacademie Maastricht en de Amsterdamse Toneelschool en Kleinkunstacademie. Verder werkte hij bij theatergezelschappen als Theatergroep Hollandia, Ro theater, Het Zuidelijk Toneel en Noord Nederlands Toneel.

Tom ontwikkelde tijdens zijn carrière een aantal grote, succesvolle locatietheaterprojecten, waaronder De Drentse Bluesopera, O die zee, Voor eeuwig, Het Pauperparadijs en Mammoet.

Wolter Lommerde

Producent

Wolter Lommerde studeerde Nederlands en Strategisch Management in Utrecht. Hij begon als marketeer bij Stadsschouwburg De Harmonie in Leeuwarden en was later hoofd marketing en programmering bij het Wilminktheater / Muziekcentrum Enschede. Ook werkte hij als marketing manager voor Joop van den Ende Theaterproducties/Stage Entertainment in Amsterdam.

In 2000 begon Wolter als zelfstandig marketingadviseur en interim-manager. In 2004 startte hij samen met een compagnon het bedrijf SOLD OUT, een marketingbureau voor de culturele sector. Dit groeide het uit tot een internationaal impresariaat dat tientallen producties naar Nederland haalde en tournees organiseerde door heel Europa.

Ondertussen ontstond de wens zelf theater en muziek te produceren. Daarom richtte hij samen met Gerard Tonen Bureau Lommerde & Tonen op in 2013. Zij ontwikkelden verschillende nieuwe theater- en muziekconcepten en waren producent van voorstellingen, zoals Het Pauperparadijs van Tom de Ket in Veenhuizen en Koninklijk theater Carré en Mammoet in Drenthe, maar ook Derf in Theater Bellevue.

Daarnaast bleef Wolter actief met interim- management en internationale producties. Zo bracht hij in 2015 het Spaanse CAMBUYÓN naar Broadway voor een serie van 4 weken in het New Victory Theatre, produceerde de European Brassband Championships in 2012 en 2018 en haalt hij nog steeds bijzondere internationale producties naar Nederland.

Met Tom de Ket richt hij zich nu op de volgende fase: het samen ontwikkelen van nieuwe theater- en muziekproducties voor de Nederlandse en internationale markt.

Wolter Lommerde studeerde Nederlands en Strategisch Management in Utrecht. Hij begon begon als marketeer bij Stadsschouwburg De Harmonie in Leeuwarden en het Wilminktheater / Muziekcentrum Enschede als hoofd marketing en programmering. Daarna werkte hij als marketing manager voor Joop van den Ende theaterproducties/Stage Entertainment. In 2000 begon Wolter als zelfstandig marketingadviseur en interim-manager. 2004 startte hij samen met een compagnon het bedrijf SOLDOUT, een marketingbureau voor de culturele sector. Later groeide uit tot een internationaal impresariaat dat tientallen producties naar Nederland haalde en tournees organiseerde door heel Europa.

Ondertussen ontstond de wens zelf theater en muziek te produceren en daarom richtte hij samen met Gerard Tonen Bureau Lommerde & Tonen op in 2013.  Zij ontwikkelden verschillende nieuwe theater- en muziekconcepten en waren producent van voorstellingen in lange series, zoals Het Pauperparadijs in Veenhuizen en in Koninklijk theater Carré, Mammoet in Drenthe en Derf in Theater Bellevue. Daarnaast bleef Wolter ook actief met internationale producties en haalt nog regelmatig bijzondere muziek- en theaterproducties. Ook bleef hij internationaal actief. Zo bracht hij in 2015 het Spaanse CAMBUYÓN naar Broadway voor een serie van 4 weken in het New Victory Theatre.

Met Tom de Ket richt hij zich nu op de volgende fase: het samen ontwikkelen van nieuwe theater- en muziekproducties voor de Nederlandse en internationale markt.